Kami Sepetang EM

Sepetang Event Management “Sepetang EM”

Tunjang perniagaan kami adalah pengurusan acara atau majlis “Event Management”. Dari sekecil majlis pertunangan hinggalah ceramah mega.

Tawaran perkhimatan kami secara amnya adalah penyelesaian menyeluruh acara atau majlis pelanggan kami.

Dari penyediaan tapak, khemah, pengangkutan, petugas, tempat penginapan tetamu, promosi, jemputan. Pendek kata pelanggan kami hanya perlu nyatakan tarikh dan jumlah peserta pada majlis mereka dan kami akan pastikan acara atau majlis pelanggan kami terlaksana dan mendapat pujian tetamu.

Tuesday 17 May 2016

Bukit Larut: Tulisan Menarik Rakan FB Kamariah Yusop



Berkesempatan ke Bukit Larut bersama Pak Abu Port Weld dan rombongan sekolah dari SM Nasiruddin Shah Besut Terengganu.



Tahniah kepada pihak pengurusan MPT yang baru mengambil alih pengurusan Bukit Larut dari Pejabat Daerah, Walaupun baru beberapa bulan tetapi nampak perubahan yang ketara bukan dari sudut pembangunan tetapi dari segi kebersihan dan senggara kawasan walaupun dengan kakitangan yang sangat terhad.

Bukit Larut menawarkan keindahan alam semula jadi dengan hutan dara yang belum diteroka, dimana pelbagai jenis flora dan fauna terdapat di sini. Dengan keadaan cuaca yang nyaman dan udara yang bersih pasti tidak dapat di tempat peranginan yang lain kerana telah diceroboh oleh perokok tegar dan asap dari exzos kenderaan.

Berada di atas Bukit Larut sangat terasa ketenangan jauh dari hiruk pikuk bandar yang penuh dengan kenderaan.

Jika ke Bukit Larut hanya untuk melihat pembangunan, anda tersalah pilih. Menghayati keindahan Sang Pencipta sambil mengimbau kembali usaha mereka-mereka yang bertungkus lumus membuat laluan kepada kita untuk sampai kepuncak bukit dengan hanya 3 jam. Sejarah menceritakan bagaimana orang-orang suruhan Inggeris memikul mem-mem besar mendaki bukit.

Tertarik dengan interepretasi Pak Abu dimana buruh buruh yang bekerja dengan tangan membina jalan untuk membuat laluan ke atas bukit, apabila mereka kepenatan mereka memelok pokok pokok yang berada di situ untuk menghilangkan kepenatan dan kerinduan mereka kepada keluarga mereka yang telah lama.ditinggalkan. Pokok juga hidup memberi oxigen kepada manusia dan pokok perlukan manusia kerana kita mengeluar karbon dioksida. Begitu indahnya kehidupan ini yang Allah telah jadikan, sambil memerlukan diantara satu sama lain.

Terima Kasih Sepetang EM kerana memberi peluang untuk bersama Pak Abu, Terima kasih En Rosli pengurus Bukit Larut yang membawa kami sendiri sambil memberi taklimat tentang Bukit Larut dan perkembangannya.




No comments:

Post a Comment